Faktorët që ndikojnë në zhvillimin e shkollës dhe mësimit inovativ
DOI:
https://doi.org/10.62928/kp.v13i1.4813Abstrakti
Zhvillimet e hovshme tekniko-teknologjike dhe shkencore, në përgjithësi, kanë ushtruar ndikim edhe në shkolla dhe në procesin mësimor. Zbatimi i risive në shkollë dhe në procesin mësimor është domosdoshmëri e kohës, pasi që vetëm duke i përcjellë zhvillimet inovative në shkollë do të jemi në gjendje të përgatisim gjenerata, të cilat do të jenë në gjendje të përballen me zhvillimet dhe kërkesat e tregut të punës, shkencës, teknikës e teknologjisë, dhe jo vetëm. Qëllimi i hulumtimit është që në mënyrë empirike të gjejmë se cilët janë faktorët që ndikojnë në zhvillimin e shkollës dhe mësimit inovativ, si dhe sa janë të gatshëm mësimdhënësit tanë të zbatojnë këto inovacione në procesin mësimor. Për ta realizuar këtë studim, u përdorën dy qasje: sasiore dhe cilësore, kurse instrumentet e përdorura ishin intervista dhe pyetësori për mësimdhënës. Në hulumtim morën pjesë 192 mësimdhënës të nivelit parauniversitar, ku 144 janë të gjinisë femërore, ndërsa 50 mësimdhënës janë të gjinisë mashkullore. Nga rezultatet empirike u gjet se rreth 59.5% e mësimdhënësve punojnë në shkolla, të cilat i kanë kushtet e përshtatshme për zbatimin e inovacioneve. Nga rezultatet korrelacionale u gjet se ekziston ndërlidhje mesatare dhe statistikisht e rëndësishme në mes të kushteve të shkollës dhe zbatimit të inovacioneve në mësimdhënie, pasi që u konstatua se r=0.593**, ndërsa p=0.000.Fjalët kyçe:
inovacion, mësimdhënie, mësim, shkollë, teknologji, zhvillim.Shkarkimet
Metrics
References
-
ANAO. (2009). Innovation in the public sector: Enabling better performance, driving new directions. Canberra: Commonwealth of Australia.
-
Brada, R. (2010). Didaktika kibernetike. Prishtinë: Dukagjini.
-
Caprara, G. V., et al. (2006). Teachers’self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’academic achievement: A study at the school leve. Journal of School Psychology, 473-490.
-
CEU. (2008). Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 21 November 2008 on preparing young people for the 21st century: an agenda for European cooperation on schools. Official Journal of the European Union, C 319/320.
-
Chong, W. H., et al. (2010). The relationships among school types, teacher efficacy beliefs, and academic climate: Perspective from Asian middle schools. The Journal of Educational Research, 103, 183-190.
-
Gertner, J. (2012). The idea factory: Bell Labs and the golden age of American innovation. New York: The Penguin Press.
-
Gjorgjeviq, J. (1986). Mësimi bashkëkohor: Organizimi dhe format. Prishtinë: ETMMKSAK.
-
Goodfellow, J.&Sumsion, J. (2000). Transformative pathway: Field-based teacher educators perceptions. Journal of Education for Teaching, 26(3), 245-257.
-
Hajder, M. (2017). Pozitivne razvojne inovacije u ucenju i nastavi. Sarajevo: Sarajevo Publishing.
-
Krasniqi, I. & Deva-Zuna, A. (2012). Një shkollë pa dhunë. Prishtinë: Libri shkollor.
-
Leithwooda, K. et al. (2008). Seven Strong Claims about Successful School Leadership. School Leadership and Management, 27-42.
-
Lonka, K. (2012). Engaging Learning Environments for the Future, The 2012 Elizabeth W. Stone Lecture, The road to information literacy, Librarians as facilitators of learning. IFLA (The International Federation of Library Associations and Institutions),, 15-30.
-
Mandiq, P. (1985). Novacionet në mësim. Prishtinë: ETMM.
-
Marsh, J. C. (2009). Konceptet themelore për ta kuptuar kurrikulumin (botimi i katër). Tiranë: OECD.
-
Murphy, Redding and Twyman. (2013). (Editors) Handbook on Innovations in Learning. Philadelphia: Center on Innovations in Learning.
-
Musai, B. (2014). Metodologji e mësimdhënies: Arti dhe shkenca për të përgatitur nxënës të suksesshëm (botimi i dytë). Tiranë: CDE.
-
OECD. (2016). Innovating Education and Educating for Innovation: The Power of Digital Technologies and Skills. Paris: OECD Publishing.
-
Robert, K.&S. Owen. (2012). Innovative Education: A Review of the Literature.Goverment of South Australia, Department for Education and Child Development.
-
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of new reform. . Harvard Educational Review, 57, 1-22.
-
Shulman, S. L. (1998). Theory, Practice, and the Education of Professionals, The
-
Elementary School Journal. The University of Chicago Press, 511-526.Trilling, Bernie&Charles Fadel. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Vincent-Lancrin, S., et al. (2017). Measuring Innovation in Education: A Journey to the Futures. Paris: OECD Publishing.
-
Vojka-Ismajli, H. (2012). Teknologjia mësimore dhe të menduarit kritik.Prishtinë: Libri shkollor.
-
Vuji, M. (2015). Vizioni mësimor. Tiranë: Mirgeeralb
References
ANAO. (2009). Innovation in the public sector: Enabling better performance, driving new directions. Canberra: Commonwealth of Australia.
Brada, R. (2010). Didaktika kibernetike. Prishtinë: Dukagjini.
Caprara, G. V., et al. (2006). Teachers’self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’academic achievement: A study at the school leve. Journal of School Psychology, 473-490.
CEU. (2008). Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 21 November 2008 on preparing young people for the 21st century: an agenda for European cooperation on schools. Official Journal of the European Union, C 319/320.
Chong, W. H., et al. (2010). The relationships among school types, teacher efficacy beliefs, and academic climate: Perspective from Asian middle schools. The Journal of Educational Research, 103, 183-190.
Gertner, J. (2012). The idea factory: Bell Labs and the golden age of American innovation. New York: The Penguin Press.
Gjorgjeviq, J. (1986). Mësimi bashkëkohor: Organizimi dhe format. Prishtinë: ETMMKSAK.
Goodfellow, J.&Sumsion, J. (2000). Transformative pathway: Field-based teacher educators perceptions. Journal of Education for Teaching, 26(3), 245-257.
Hajder, M. (2017). Pozitivne razvojne inovacije u ucenju i nastavi. Sarajevo: Sarajevo Publishing.
Krasniqi, I. & Deva-Zuna, A. (2012). Një shkollë pa dhunë. Prishtinë: Libri shkollor.
Leithwooda, K. et al. (2008). Seven Strong Claims about Successful School Leadership. School Leadership and Management, 27-42.
Lonka, K. (2012). Engaging Learning Environments for the Future, The 2012 Elizabeth W. Stone Lecture, The road to information literacy, Librarians as facilitators of learning. IFLA (The International Federation of Library Associations and Institutions),, 15-30.
Mandiq, P. (1985). Novacionet në mësim. Prishtinë: ETMM.
Marsh, J. C. (2009). Konceptet themelore për ta kuptuar kurrikulumin (botimi i katër). Tiranë: OECD.
Murphy, Redding and Twyman. (2013). (Editors) Handbook on Innovations in Learning. Philadelphia: Center on Innovations in Learning.
Musai, B. (2014). Metodologji e mësimdhënies: Arti dhe shkenca për të përgatitur nxënës të suksesshëm (botimi i dytë). Tiranë: CDE.
OECD. (2016). Innovating Education and Educating for Innovation: The Power of Digital Technologies and Skills. Paris: OECD Publishing.
Robert, K.&S. Owen. (2012). Innovative Education: A Review of the Literature.Goverment of South Australia, Department for Education and Child Development.
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of new reform. . Harvard Educational Review, 57, 1-22.
Shulman, S. L. (1998). Theory, Practice, and the Education of Professionals, The
Elementary School Journal. The University of Chicago Press, 511-526.Trilling, Bernie&Charles Fadel. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. San Francisco: Jossey-Bass.
Vincent-Lancrin, S., et al. (2017). Measuring Innovation in Education: A Journey to the Futures. Paris: OECD Publishing.
Vojka-Ismajli, H. (2012). Teknologjia mësimore dhe të menduarit kritik.Prishtinë: Libri shkollor.
Vuji, M. (2015). Vizioni mësimor. Tiranë: Mirgeeralb