Vlerësimi i jashtëm i performancës së shkollës si mekanizëm për sigurimin e cilësisë, gjendja dhe perspektiva

Autorët

  • Selim Mehmeti

DOI:

https://doi.org/10.62928/kp.v11i1.4846

Abstrakti

Vlerësimi i jashtëm i performancës së shkollës në arsimin parauniversitar në Kosovë ka filluar të realizohet nga Inspektorati i Arsimit, në bazë të politikave arsimore, procedurave dhe qasjes ndaj vlerësimit të përcaktuar nga Ministria e Arsimit dhe e Shkencës. Përvoja fillestare me një sistem të ri të vlerësimit të punës së shkollës, e filluar me vlerësim të jashtëm, nga viti shkollor 2017/2018, u shtrua si nevojë për t’iu qasur këtij hulumtimi, qëllimi i të cilit është marrja dhe analiza e mendimeve të bartësve kryesorë të vlerësimit të punës së shkollës për praktikën e realizimit të vlerësimit të jashtëm të performancës së shkollës në arsimin parauniversitar në Kosovë dhe shqyrtimi kritik i raporteve të vlerësimit. Mostra e qëllimshme përfshin 61 respondentë, si inspektorë të arsimit, koordinatorë të cilësisë në Drejtoritë Komunale të Arsimit, drejtorë dhe koordinatorë të cilësisë së shkollave që kanë kryer vlerësim të jashtëm të shkollës. Përpunimi i të dhënave sasiore u realizua me paketën e programeve kompjuterike SPSS dhe Excel, ndërsa ato cilësore sipas parimeve të metodës së analizës së përmbajtjes të promovuar nga Creswell (2007) Gläser & Laudel (2013). Gjetjet e hulumtimit tregojnë se ndryshimi i praktikave të vlerësimit të punës së shkollës, nga një sistem i inspektimit më shumë administrativ, në një sistem vlerësimi me karakter zhvillimor për shkollën, kërkon ndërrim të qasjes dhe procese pune e raporte cilësore që u mundësojnë shkollave për të kuptuar rolin dhe pritshmërinë për një performancë efektive dhe cilësore. Referuar gjetjeve të hulumtimit, procesi i vlerësimit të jashtëm i performancës së shkollës përshkruhet me zhvillime të ngadalshme dhe të fragmentarizuara, si rrjedhojë e mungesës së një qasjeje tërësore ndaj zhvillimeve dhe mekanizmave që lidhen me sigurimin e cilësisë në arsimin parauniversitar në Kosovë. Në këtë kontekst, nevojitet koherencë dhe sinergji më e lartë ndërmjet proceseve dhe mekanizmave për sigurimin e cilësisë në arsimin parauniversitar në Kosovë. Rëndësia e hulumtimit qëndron në të kuptuarit e përvojave dhe njohurive më të thelluara sa i përket praktikës së vlerësimit, rolit dhe rëndësisë që ka vlerësimi i jashtëm i shkollës në sigurimin e cilësisë në shkollë.

Fjalët kyçe:

vlerësim i jashtëm, performancë e shkollës, sigurim i cilësisë.

Shkarkimet

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Selim Mehmeti

Hulumtues në Institutin Pedagogjik të Kosovës

References

  1. Brejc, M., Arčnik, M., Koren, A., Pučko, R., Gradišnik, S. & Širec, A. (2014). Protokol za uvajanje izboljšav in samoevalvacijo V šolah in vrtcih. Šola za ravnatelje, Kranj – Slovenia.

  2. Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design, Choosing Among Five approaches, 2ndedition, Sage publication, California, London, New Delhi.

  3. Çobaj, T. (2016). Plani vjetor i shkollës, roli i tij në sigurimin e cilësisë. Universiteti i Tiranës, Instituti i Hulumtimeve Evropiane. http://www.doktoratura.unitir.edu.al/wp-content/uploads/2016/10/Teuta- %C3%87obaj-Doktorature.pdf

  4. Department of Education and Skills in Irish. (2012). The Quality Assurance of Irish Schools and the Role of Evaluation: Current and Future Trends, Dr. Harold Hislop, Chief Inspector Department of Education and Skills. https://www.education.ie/en/Publications/Inspection-Reports- Publications/Evaluation-Reports-Guidelines/The-Quality-Assurance-of- Irish-Schools-and-the-Role-of-Evaluation-Current-and-Future-Trends.pdf

  5. European Commission. (2015a). Assuring Quality in Education: Policies and Approaches to School Evaluation in Europe, Eurydice Report. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/ 178en.pdf

  6. European Commission. (2015b). Comparative study on quality assurance in EU school education systems: Policies, procedures and practices: final report, Directorate-General for Education and Culture. https://www.schooleducationgateëay.eu/files/esl/doënloads/69_Comparati ve_Study_on_QA.pdf

  7. European Commission. (2017). Quality assurance for school development: Guiding principles for policy development on quality assurance in school education, Report of the ET2020 Working Group Schools,. https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/2017-school- development-quality-assurance_en.pdf

  8. Fullan, M. (2010). Forca e ndryshimit – Depërtim në thellësinë e reformës arsimore. Qendra për Arsim Demokratik (CDE), Tiranë.

  9. Kadriu, M., Elezi, F., Kutllovci-Bardhi, N., dhe të tjerë (2016), Raport për arritjet e nxënësve të Kosovës në PISA 2015. Divizioni për Vlerësim, Standarde dhe Monitorim – MASH. Prishtinë.

  10. Lusthaus, Ch., Adrien, M.-H., Anderson, G. & Carden F. (2005). Përmirësimi i performancës së organizatës (Një komplet mjetesh për vetëvlerësim). Prishtinë: ADEA.

  11. Mary-Kerstin Hassiotis. (2015, 07. 4.). How to Implement the Plan-Do- Check-Act Cycle - PDCA. Shkarkuar më: 22.11. 2016, nga A Global Manufacturing Company: http://news.ewmfg.com/blog/hoë-to-implement- the-pdca-cycle-plan-do-check-act-in-any-department

  12. Matthews. B. & Ross, B. (2010). Metodat e hulumtimit (Udhëzues praktik për shkencat sociale dhe humane). Qendra për Arsim e Kosovës. Tiranë.

  13. Mehmeti, S., Boshtrakaj, L., & Mehmeti, F., (2019). Vlerësim afatmesëm: Zbatimi i Planit Strategjik për Arsim në Kosovë 2017-2021. Rrjeti i Kosovës për Arsim dhe Punësim – KEEN.

  14. Mehmeti, S., Boshtrakaj, L., Bytyqi, L. Zylfiu, H. & Potera, I., (2018). Përvojat e para në vlerësimin e performancës së shkollës në Kosovë. Instituti Pedagogjik i Kosovës. Prishtinë. http://ipkMASHT.rks- gov.net/wp-content/uploads/2015/11/Raporti-Pervojat-e-para-ne- vleresimin-e-performances-se-shkolles.pdf

  15. Mehmeti, S., Bytyqi, L. Zylfiu, H. & Potera, I., (2019). Kurrikula e bazuar në kompetenca - Përvojat gjatë zbatimit, sfidat dhe mundësitë, si dhe nevojat për mbështetje të vazhdueshme të mësimdhënësve. Instituti Pedagogjik i Kosovës. Prishtinë.

  16. Mehmeti, S., Zylfiu, H., Potera, I., Buleshkaj, O. dhe Lehner-Stift, U. (2016). Manual për sigurimin e cilësisë në shkollë. Bashkimi Evropian – në kuadër të Projektit të Binjakëzimit për Kosovën.

  17. Pasku, V. (2014). Vlerësimi dhe inspektimi në funksion të zbatimit të kurrikulës. Konferenca ndërkombëtare - Qasja e re kurrikulare sfidë e së ardhmes, kumtesat, prezantimet dhe rekomandimet, (fq. 115-128). Prishtinë, Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë.

  18. Richards, L. (2009). Handling qualitative data, A practical guide, 2nd edition, SAGE, LA, London.

  19. Rrjeti evropian i korrespondentëve nacionalë të CAF dhe Qendra Evropiane e Resurseve CAF në EIPA . (2013). Korniza e përbashkët e vlerësimit (KPV) Përmirësimi i organizatave publike përmes vetëvlerësimit. Shkarkuar më 15.02.2018 https://archive.eipa.eu/files/File/CAF/Albanian_CAF%202013.pdf

  20. Vogrinc, J. & Saqipi, B. (2020). Hulumtimi në shkencat e Edukimit – Këndvështrime konceptuale dhe metodologjike. Albas,Tiranë.

  21. Zylfiu, H. (2017). Sigurimi dhe përmirësimi i cilësisë në institucionet e arsimit dhe aftësimit profesional në Kosovë. Kërkime pedagogjike - përmbledhje punimesh, 2017, nr. 2, f. 4-33. Prishtinë, Instituti Pedagogjik i Kosovës.

  22. Dokumente

  23. • Autoriteti Kombëtar i Kualifikimeve. (2011). Sigurimi i cilësisë në Institucionet e Arsimit dhe Aftësimit Profesional – Udhëzues praktik për implementim. Prishtinë. http://akk- ks.net/uploads/sigurimi_i_cilesise_ne_institucionet_e_aap- se_udhezues_praktik_per_implementim.pdf

  24. • Instituti Pedagogjik i Kosovës. (2016). Manual për udhëheqjen e zbatimit të kurrikulës në shkollë. IPK, Prishtinë.

  25. • Instituti Pedagogjik i Kosovës. (2016c). Udhëzues për vlerësimin e brendshëm të shkollës (Fushat e cilësisë – Kriteret – Treguesit). IPK, Prishtinë. http://ipkmasht.rks-gov.net/udhezuesi-per-vleresimin-e- brendshem-te-shkolles/

  26. • Instituti Pedagogjik i Kosovës. (2016d). Udhëzues për vlerësimin të jashtëm të performancës së shkollës. IPK, Prishtinë. http://ipkmasht.rks- gov.net/udhezuesi-per-vleresimin-e-jashtem-te-shkolles/

  27. • Kuvendi i Republikës së Kosovës. Ligji për Inspektoratin e Arsimit në Republikën e Kosovës, Ligji nr. 06/L -046. Gazeta zyrtare e Republikës së Kosovës / Nr. 13 / 10 gusht 2018, Prishtinë. https://gzk.rks- gov.net/ActDetail.aspx?ActID=17744

  28. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë & Instituti Pedagogjik i Kosovës. (2016). Korniza e sigurimit të cilësisë së performancës së shkollës në Kosovë. IPK, Prishtinë. http://ipkmasht.rks-gov.net/kriteret- dhe-treguesit-e-cilesise-se-performances-se-shkolles/

  29. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (04/2017). Udhëzimi Administrativ nr. 04/2017: Vlerësimi i performancës në Institucionet e Arsimore. Prishtinë. http://masht.rks-gov.net/uploads/2017/08/4-2017- ua-vleresimin-e-performances-se-institucioneve-arsimore-ne-arsimin- parauniversitar-rotated.pdf

  30. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (2016). Plani Strategjik i Arsimit në Kosovë 2017-2021. Prishtinë. http://masht.rks- gov.net/uploads/2017/02/20161006-psak-2017-2021_1.pdf

  31. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (2016). Korniza Kurrikulare e Arsimit Parauniversitar të Republikës së Kosovës (e

  32. rishikuar). Prishtinë. http://masht.rks-gov.net/uploads/2017/02/korniza- kurrikulare-finale.pdf

  33. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (2016c). Udhëzimi Administrativ nr. 24/2016: Sigurimi i cilësisë në Arsimin Parauniversitar. Prishtinë. http://masht.rks- gov.net/uploads/2016/12/rotatedpdf180.pdf

  34. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (2016d). Udhëzimi Administrativ nr. 23/2016 për Planin zhvillimor të shkollës dhe Planin zhvillimor komunal të arsimit. Prishtinë. http://masht.rks- gov.net/uploads/2016/12/rotatedpdf90.pdf

  35. • Ministria e Arsimit, e Shkencës dhe e Teknologjisë. (2015). Strategjia e Sigurimit të Cilësisë për Arsimin Parauniversitar në Kosovë 2016- 2020. Prishtinë. http://masht.rks-gov.net/uploads/2016/12/qa-strategy- final-shqip.pdf

Downloads

Botuar

2024-06-15

Si të citoni

Mehmeti, S. (2024). Vlerësimi i jashtëm i performancës së shkollës si mekanizëm për sigurimin e cilësisë, gjendja dhe perspektiva. Kërkime Pedagogjike, 11(1), 55–105. https://doi.org/10.62928/kp.v11i1.4846

Artikujt më të lexuar nga i njëjti autor

1 2 > >>