Ndryshimi i paradigmës nga arsim dhe aftësim profesional në arsim dhe formim profesional
DOI:
https://doi.org/10.62928/kp.v8i2.4880Abstrakti
Arsimi profesional shihet si një domosdoshmëri, për arsye se të rinjtë duhet të marrin informacione dhe të përballen me sfidat e së ardhmes në vitet që pasojnë, andaj ata planifikojnë arsimin profesional për sa i përket kohës, vendit dhe mundësive financiare. Arsimi profesional ka një ndikim të madh në kushtet bashkëkohore, ngase një të riu i hapen mundësitë për përfitimin e kualifikimit bazik dhe gjithashtu për formim qytetar. Është stimuluesi për arsim gjatë gjithë jetës te të rriturit, sepse sipas interesit ata edhe përzgjedhin rrugët dhe përmbajtjet e ndryshme për t’u arsimuar. Arsimi dhe formimi profesional mund të përkufizohen si bashkëveprim i shumë aktiviteteve mësimore dhe edukative të të rinjve, në mjedise të ndryshme (arsimore e të formimit), me qëllim përmirësimin e njohurive, shkathtësive, aftësive, me perspektivë personale, të orientuar në profesion, por edhe në kompetenca qytetare e sociale, sipas nevojave e mundësive të vetë të rriturve. Studimi i kësaj problematike ka për qëllim konstatimin e nivelit të ndryshimeve në Kurrikulën e arsimit profesional në Kosovë, për t’iu afruar arsimit profesional në Evropë. Pyetja: Sa janë të përshtatura kërkesat e Kurrikulës së arsimit profesional në Kosovë, paradigmës për arsimim dhe formim profesional? Hipoteza: A duhet të ndryshohet paradigma e arsimit dhe aftësimit profesional në Kosovë?Fjalët kyçe:
arsim profesional, formim, kurrikulë, paradigmë.Shkarkimet
Metrics
References
-
Azemi, Bashkim &Remzi Bujari. (2013). Bazat e Kërkimit në Edukim, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.
-
Azemi, Bashkim. (2014). Fjalor i pedagogjisë, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.
-
Bejtja P., Konini M., Mustafai A.: Fjalor për Arsimin dhe FormiminProfesional, Tiranë,
-
2001.
-
Blumenfeld P. C., Soloway E., Marx R. W., Krajcik J. S., Guzdial, M., Palinscar,
-
A.: Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. - Educational Psychologist, 26(3 & 4), 369–398, 1991.
-
Candy, P. C. (1991). Self-directionforlifelonglearning. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Cervero, R. M. 1988. Effective continuing education for professionals. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Cervero, R. M., &Ëilson, A. L. (1994). Planningresponsiblyforadulteducation: A guide to negotiatingpoëerandinterests. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Daloz, L. A. 1986. Effectiveteachingandmentoring. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Kerry,T. 1984. EffectiveQuestioning. London; Macmillan.
-
Kualifikimi i Mësuesve në Përvojën Botërore. 2002. ISP, ‘Ilar’, Tiranë.
-
Mager Robert F.: Measuring Instructional Results, 1997, SHBA.
-
Materiale të TITI-it (Training Institute for Technical Instruction), Nepal, për trajnimin e trajnerëve, 2003.
-
Merriam, S., &Brockett, R. 1996. The profession and practice of adult education: An introduction to the field. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Mësuesit dhe Cilësia e Arsimit- Sfidë Globale e Shekullit. 2009. Instituti i Kurrikulës, Tiranë,
-
Mezirow, J. 1991. Transformativedimensionsofadultlearning. San Francisco:Jossey-Bass.
-
TedTjaden, 2001. Legal, Researchandwriting.
-
Wellington, J. 2000. Educational Research: contemporaryissuesandpracticalapproaches, London: Continuum
References
Azemi, Bashkim &Remzi Bujari. (2013). Bazat e Kërkimit në Edukim, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.
Azemi, Bashkim. (2014). Fjalor i pedagogjisë, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.
Bejtja P., Konini M., Mustafai A.: Fjalor për Arsimin dhe FormiminProfesional, Tiranë,
2001.
Blumenfeld P. C., Soloway E., Marx R. W., Krajcik J. S., Guzdial, M., Palinscar,
A.: Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. - Educational Psychologist, 26(3 & 4), 369–398, 1991.
Candy, P. C. (1991). Self-directionforlifelonglearning. San Francisco: Jossey-Bass.
Cervero, R. M. 1988. Effective continuing education for professionals. San Francisco: Jossey-Bass.
Cervero, R. M., &Ëilson, A. L. (1994). Planningresponsiblyforadulteducation: A guide to negotiatingpoëerandinterests. San Francisco: Jossey-Bass.
Daloz, L. A. 1986. Effectiveteachingandmentoring. San Francisco: Jossey-Bass.
Kerry,T. 1984. EffectiveQuestioning. London; Macmillan.
Kualifikimi i Mësuesve në Përvojën Botërore. 2002. ISP, ‘Ilar’, Tiranë.
Mager Robert F.: Measuring Instructional Results, 1997, SHBA.
Materiale të TITI-it (Training Institute for Technical Instruction), Nepal, për trajnimin e trajnerëve, 2003.
Merriam, S., &Brockett, R. 1996. The profession and practice of adult education: An introduction to the field. San Francisco: Jossey-Bass.
Mësuesit dhe Cilësia e Arsimit- Sfidë Globale e Shekullit. 2009. Instituti i Kurrikulës, Tiranë,
Mezirow, J. 1991. Transformativedimensionsofadultlearning. San Francisco:Jossey-Bass.
TedTjaden, 2001. Legal, Researchandwriting.
Wellington, J. 2000. Educational Research: contemporaryissuesandpracticalapproaches, London: Continuum