Ndryshimi i paradigmës nga arsim dhe aftësim profesional në arsim dhe formim profesional

Autorët

  • Bashkim Ali Azemi
  • Agim Bujari
  • Remzi Bujari

DOI:

https://doi.org/10.62928/kp.v8i2.4880

Abstrakti

Arsimi profesional shihet si një domosdoshmëri, për arsye se të rinjtë duhet të marrin informacione dhe të përballen me sfidat e së ardhmes në vitet që pasojnë, andaj ata planifikojnë arsimin profesional për sa i përket kohës, vendit dhe mundësive financiare. Arsimi profesional ka një ndikim të madh në kushtet bashkëkohore, ngase një të riu i hapen mundësitë për përfitimin e kualifikimit bazik dhe gjithashtu për formim qytetar. Është stimuluesi për arsim gjatë gjithë jetës te të rriturit, sepse sipas interesit ata edhe përzgjedhin rrugët dhe përmbajtjet e ndryshme për t’u arsimuar. Arsimi dhe formimi profesional mund të përkufizohen si bashkëveprim i shumë aktiviteteve mësimore dhe edukative të të rinjve, në mjedise të ndryshme (arsimore e të formimit), me qëllim përmirësimin e njohurive, shkathtësive, aftësive, me perspektivë personale, të orientuar në profesion, por edhe në kompetenca qytetare e sociale, sipas nevojave e mundësive të vetë të rriturve. Studimi i kësaj problematike ka për qëllim konstatimin e nivelit të ndryshimeve në Kurrikulën e arsimit profesional në Kosovë, për t’iu afruar arsimit profesional në Evropë. Pyetja: Sa janë të përshtatura kërkesat e Kurrikulës së arsimit profesional në Kosovë, paradigmës për arsimim dhe formim profesional? Hipoteza: A duhet të ndryshohet paradigma e arsimit dhe aftësimit profesional në Kosovë?

Fjalët kyçe:

arsim profesional, formim, kurrikulë, paradigmë.

Shkarkimet

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Bashkim Ali Azemi

Instituti Pedagogjik i Kosovës

Agim Bujari

Instituti Pedagogjik i Kosovës

References

  1. Azemi, Bashkim &Remzi Bujari. (2013). Bazat e Kërkimit në Edukim, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.

  2. Azemi, Bashkim. (2014). Fjalor i pedagogjisë, Instituti Pedagogjik i Kosovës, Prishtinë.

  3. Bejtja P., Konini M., Mustafai A.: Fjalor për Arsimin dhe FormiminProfesional, Tiranë,

  4. 2001.

  5. Blumenfeld P. C., Soloway E., Marx R. W., Krajcik J. S., Guzdial, M., Palinscar,

  6. A.: Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning. - Educational Psychologist, 26(3 & 4), 369–398, 1991.

  7. Candy, P. C. (1991). Self-directionforlifelonglearning. San Francisco: Jossey-Bass.

  8. Cervero, R. M. 1988. Effective continuing education for professionals. San Francisco: Jossey-Bass.

  9. Cervero, R. M., &Ëilson, A. L. (1994). Planningresponsiblyforadulteducation: A guide to negotiatingpoëerandinterests. San Francisco: Jossey-Bass.

  10. Daloz, L. A. 1986. Effectiveteachingandmentoring. San Francisco: Jossey-Bass.

  11. Kerry,T. 1984. EffectiveQuestioning. London; Macmillan.

  12. Kualifikimi i Mësuesve në Përvojën Botërore. 2002. ISP, ‘Ilar’, Tiranë.

  13. Mager Robert F.: Measuring Instructional Results, 1997, SHBA.

  14. Materiale të TITI-it (Training Institute for Technical Instruction), Nepal, për trajnimin e trajnerëve, 2003.

  15. Merriam, S., &Brockett, R. 1996. The profession and practice of adult education: An introduction to the field. San Francisco: Jossey-Bass.

  16. Mësuesit dhe Cilësia e Arsimit- Sfidë Globale e Shekullit. 2009. Instituti i Kurrikulës, Tiranë,

  17. Mezirow, J. 1991. Transformativedimensionsofadultlearning. San Francisco:Jossey-Bass.

  18. TedTjaden, 2001. Legal, Researchandwriting.

  19. Wellington, J. 2000. Educational Research: contemporaryissuesandpracticalapproaches, London: Continuum

Downloads

Botuar

2024-06-19

Si të citoni

Azemi, B., Bujari, A., & Bujari, R. (2024). Ndryshimi i paradigmës nga arsim dhe aftësim profesional në arsim dhe formim profesional. Kërkime Pedagogjike, 8(2), 34–55. https://doi.org/10.62928/kp.v8i2.4880

Artikujt më të lexuar nga i njëjti autor