Anëtarësimet e institucioneve nga fusha e arsimit për të rritur në organizata ndërkombëtare – përvojat dhe mundësitë

Autorët

  • Haxhere Zylfiu

DOI:

https://doi.org/10.62928/kp.v3i.6016

Abstract

Ndonëse vizioni për zhvillimin e arsimit parauniversitar në Kosovë e inkurajon dhe e promovon mësimin gjatë gjithë jetës, në përputhje me trendët e transformimit global, megjithatë, përparimet në fushën e arsimin për të rritur dhe aftësimit për të nxënë gjatë gjithë jetës vazhdojnë të jenë sfidë. Mundësia për të marrë pjesë në programe të mobilitetit dhe për të mësuar nga praktikat e mira evropiane është shumë e vogël, për shkak se institucionet që merren me Arsimin e të rriturve, në masë shumë të vogël, janë pjesë e projekteve që mbështesin mobilitetin.

Prandaj, mundësi e mirë për ta zhvilluar këtë fushë në politikat aktuale të arsimit është paraparë ndërkombëtarizimi i tij. Studimi bazohet në këto politika dhe ka për qëllim të eksplorojë dhe të ofrojë pasqyrë për praktikat, kontributet dhe mundësitë për anëtarësime të institucioneve nga fusha e Arsimit për të rritur në organizata ndërkombëtare, në funksion të nxitjes së lëvizshmërisë dhe shkëmbimit të përvojave të mira.

Për studim është zbatuar qasja hulumtuese cilësore, bazuar në modelin përshkrues. Popullacionin e studimit e përbëjnë përfaqësuesit e institucioneve që merren me arsimin e të rriturve. Mostra e studimit është e qëllimshme dhe përfshin nga një përfaqësues të dymbëdhjetë institucioneve arsimore. Në fokus të studimit ishin dokumentet e materialet e tjera për anëtarësimet në fushën e ARr së. Intervista gjysmë e strukturuar e realizuar me përfaqësuesit ishte gjithashtu pjesë e studimit. Mbledhja analiza dhe dokumentimi i të dhënave u bazua në modelin e prezantuar nga Philipp Mayring (2014).

Gjetjet e studimit treguan se nga 12 institucione të përfshira, vetëm tri nga to patën përvoja të anëtarësimeve në organizata ndërkombëtare.

Si rrjedhojë, këto përvoja janë të pakta dhe nuk i përkasin specifikisht fushës së arsimit të të rriturve. Mobilitetet gjithashtu janë të pakta dhe jo aktuale. Mundësitë për anëtarësime janë të shumta, sidomos anëtarësimet në organizata që merren specifikisht me fushën e arsimit të të rriturve.

Keywords:

anëtarësim, arsimi gjatë gjithë jetës, arsimi i të rriturve, kontribut, organizata ndërkombëtare.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Borut, M. (2021). The influence of international intergovernmental organization’s on Slovenian adult education policies, International Journal of Lifelong Education, 40:1, 37-52, DOI: 10.1080/02601370.2021.1871674.

  2. CIDREE (2020).Grants Policy Projects, expert meetings, study visits, staff exchanges Eurostat.(2020). Education and Training Monitor. Teaching and learning in a digital age, SWD al. Data source: Eurostat, EU Labour Force Survey.

  3. Jakobi, A. P. (2009). International organizations and lifelong learning: from global agendas to policy diffusion. Pelgrave Macmillan

  4. Knoll, J.H.(2002).Adult and Continuing Education in International and Supranational Organizations. https://www.dvv-international.de/en/adult-education and-development/editions/aed-592002

  5. Mikulec,B. (2021). The influence of international intergovernmental organisations on Slovenian adult education policies.

  6. Ministria e Arsimit, e Shkencës, e Teknologjisë dhe e Inovacionit. (2023). Statistikat e arsimit në Kosovë 2022-2023.

  7. Ministria e Arsimit, e Shkencës, e Teknologjisë dhe e Inovacionit. (2022). Strategjia e Arsimit 2022-2026.

  8. Ministria e Arsimit, e Shkencës, e Teknologjisë dhe e Inovacionit. (2022). Strategjia e Arsimit 2022-2026 - Plani i Veprimit.

  9. Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution.

  10. Németh, B. (2015). Lifelong learning for all adults? A new concept for the United Nations educational, scientific and and Cultural Organization - Limits and Opportunities for a Changing Intergovernmental Organization.

  11. The Council of the European Union. (2021). Council Resolution on a new European agenda for adult learning 2021-2030 (2021/C 504/02).

  12. UNESCO Institute for Lifelong Learning. (2022). UNESCO’s Medium-Term Strategy 2022–2029.

  13. UNESCO. (2016). Education 2030: Incheon Declaration and Framework for Action for the implementation of Sustainable Development Goal 4: Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all.

  14. Field, J., & Schemmann, M. (2017). International organizations and the construction of the learning active citizen: An analysis of adult learning policy documents from a Durkheimian perspective. International Journal of Lifelong Education, 36(1–2), 164–179.

  15. https://doi.org/10.1080/02601370.2017.1287920.

  16. OECD.(2024).Western Balkans Competitiveness Outlook 2024: Kosovo, Competitiveness and Private Sector Development, OECD Publishing,

  17. Paris, https://doi.org/10.1787/ff74ae0e-en.

  18. Burime nga interneti:

  19. International Institute for Educational Planning , shkarkuar me 20.01.2024 nga https://www.iiep.unesco.org/en/institute The UNESCO Institute for Information Technologies in Education, shkarkuar me 26.01.2024 https://iite.unesco.org/about-unesco-iite/

  20. Radio Evropa e Lirë.(2018).Kosova sërish drejt INTERPOL-it dhe UNESCO-s, shkarkuar me 02.02.2024 https://www.evropaelire.org/a/kosova

  21. serish-drejt-interpolit-dhe-unescos/29090322.html

  22. European Union Office in Kosovo European Union Special Representative in Kosovo, shkarkuar me 03.08.2024 nga https://www.eeas.europa.eu/kosovo/eu-and-kosovo_en

  23. The Organisation for Economic Co-operation and Development, shkarkuar me 05.08.2024 nga https://www.oecd.org/en.html

  24. European Association for the Education of Adults, shkarkuar me 04.10.2024 nga https://eaea.org/our-members/how-to-join

  25. Tegan George. T,. (2022).How to Write a Results Section | Tips & Examples, shkarkuar me 21.06.2024 nga https://www.scribbr.com/dissertation/results

  26. European Society for Research on the Education of Adults, shkarkuar me 10.10.2024 nga https://esrea.org

  27. International Council for Adults Education , shkarkuar me 03.10.2024 nga https://icae.global/en/members/europe/

  28. UNESCO Institute for Lifelong Learning Shkarkuar me 22.01.2024 nga https://www.uil.unesco.org/en/unesco-institute

  29. PEN Worldwide, shkarkuar me 02.10.2024 nga https://penworldwide.org DVV International, shkarkuar me 08.10.2024 nga https://www.dvv

  30. international.ge/alb/dvv-international

  31. Materialet të shfrytëzuara për lexim të përgjithshëm:

  32. Avshenyuk, N. (2023).UNESCO role in Adult Education Policy Development at the end of the XX century –the beginning of the XXI century.

  33. Bhattacharya, S., &Prasenjit, D. (2017). Role of International Organization on Lifelong Learning.

  34. Elfert, M. (2015). UNESCO, the Faure Report, the Delors Report, and the Political Utopia of Lifelong Learning. European Journal of Education,

  35. Vol.50.No1.2015.DOI:10.1111/ejed.12104.

  36. Green, A. (2002). The many faces of lifelong learning: recent education policy trends in Europe. Journal of Education Policy, 17 (6), 611-626

  37. https://www.un.org/youthenvoy/2013

  38. Laal, M. (2011). Lifelong learning: What does it mean?

  39. Malcom, T. (1998). Lifelong Learning: Opportunity or Compulsion? Journal British Journal of Educational Studies, Volume 46, Issue 3.

  40. Klagenfurt. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173.

  41. The Council of the European Union. (2021). Council Resolution on a new European agenda for adult learning 2021-2030 (2021/C 504/02).

  42. Zylfiu, H. (2011). Arsimi dhe aftësimi i të rriturve në Kosovë.

  43. Zylfiu, H. (2015). Arsimi dhe aftësimi i të rriturve në shkollat profesionale në Kosovë 2010-2015.

  44. Shtojcë: Institucionet e përfshira në hulumtim: - - -

  45. MAShTI-t, Zyra për Arsim dhe Aftësim profesional,

  46. Agjencisë për arsimin aftësimin profesional dhe arsim për të rritur (AAAPARr),

  47. Institutit Pedagogjik të Kosovës (IPK),

  48. Autoritetit Kombëtar të Kualifikimeve (AKK),

  49. Qendrës së Kompetencës në Ferizaj,

  50. Qendrës së Kompetencës në Skenderaj,

  51. Qendrës së Kompetencës në Prizren,

  52. Qendrës së Kompetencës ‘’11 Marsi’’ në Prizren,

  53. Qendrës së Kompetencës ‘Shtjefën Gjeqovi’ në Prishtinë,

  54. Qendrës së Kompetencës në Malishevë,

  55. Shkollës së mesme profesionale ‘7 Shtatori’ në Prishtinë,

  56. Shkollës së mesme profesionale ’28 Nëntori’ në Prishtinë.

Downloads

Published

2025-03-25

How to Cite

Zylfiu , H. (2025). Anëtarësimet e institucioneve nga fusha e arsimit për të rritur në organizata ndërkombëtare – përvojat dhe mundësitë. Kërkime Pedagogjike, 15(3), 209–244. https://doi.org/10.62928/kp.v3i.6016