Mehmet Pashë Dukagjini dhe xhamia El-Adilija në Halep të Sirisë
Abstract
Shekulli XVI konsiderohet si periudhë lulëzimi për botën islame. Si e tillë ajo solli me vete shumë ndryshime në kulturë, ar- kitekturë dhe religjion. Me sundimin osman, duke filluar nga Lindja e deri në Ballkan, ashtu si në shumë vende, shumë prej familjeve fisnike shqiptare u konvertuan në mysi- manë, duke fituar në këtë mënyrë poste të ndryshme në hierarkinë e pera- ndorake. Këta u bënë guvernatorë dhe administratorë në Shqipëri, Siri, Egjipt dhe në vende të tjera. Mehmet Pashë Dukagjini ishte një ndër guvernatorët më të suksesshëm me prejardhje shqiptare gjatë shekullit XVI, i cili urdhëroi ndër- timin e një kompleksi në Halep të Sirisë, ku përfshihet edhe Xhamia el- Adilija, që, për kohën, ishte ndër xhamitë më të bukura të vendit. Ky punim ka për qëllim njohjen e marrëdhënieve shqiptare në vendet e Lindjes gjatë shekulli XVI, së bashku me ndikimin e tyre në këtë rajon.Downloads
References
-
Al-Ṭabbākh, A llam = Muhammaḍ Raghib al-Ṭabbākh al- Halaḅ ī, “A llam al-Nuballā bī Tarīkh Halaḅ al-Shahbā ”, Muhammaḍ Kamāl (ed.), III vol, Aleppo. (1988).
-
Bosworth C.E., Donzel E., Heinrichs P.W., Pellat Ch “The encyclopedia of Islam” Vol. VII, Leiden - New York, 1993.
-
Carter F.W “Dubrovnik (Ragusa): a classic city-state”, Seminar Press - London and New York, 1972.
-
Elsie R., “Early Albanian: A reader of Historical Texts, 11th-17th centuries”, Wiesbaden, 2003.
-
Fine J.V.A “The late medieval Balkans”, The University of Michigan Press, 1994.
-
Frashëri, K “The history of Albania (a brief survey)”, Tiranë, 1964.
-
Hammond N. G. L “Migrations and invasions in Greece and adjacent areas”, Noyes press - Park ridge New Jersey, 1976.
-
Hopf Ch., “Chroniques gréco-romanes inédites ou peu connues publiées avec notes et tables généalogiques”, Berlin, 1873.
-
Kasmo R., “Five years of conflict: the state of cultural heritage in the ancient city of Aleppo”, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris, 2018.
-
Kuran A (1979) “Mimar Sinan’in bilinmeyen ve kaybolan camileri”, Bogazici Universitesi Dergisi, Vol.7, Turqi, pp.81-94.
-
Masters B., “The Arabs of the Ottoman Empire 1516-1918 - a social and cultural history”, Cambridge University Press, 2013.
-
Millner A., “Damascus Tiles: Mamluk and Ottoman Architectural Ceramic from Syria”, Prestel, 2015.
-
Mufaku M., “Shqiptarët në botën arabe”, Rilindja, 1990.
-
Mufaku M “Figura shqiptare në Lindjen e Mesme shekujt XVI - XX, Logosa-A, Shkup, 2021.
-
Necipoğlu G., “The age of Sinan: Architectural culture in the Ottoman Empire”, Princeton University Press, 2005.
-
Norris T.H., “Islam in the Balkans - religion and society between Europe and the Arab World”, University of South Carolina press, 1993.
-
Riddle E.J.R “Latin-English dictionary”, Longmans, green and co., Londër, 1980.
-
Sha th, Sh., “Halaḅ Tarīkhahā wā Ma alimahā al-Tarīkhiyyā”. University of Aleppo, Aleppo, 1981.
-
Zamputi I (1984) “Rindërtimi i mbishkrimit të Arbërit dhe mundesitë e reja për leximin e tij”, Iliria, Nr.2, pp.207-218.
-
Uthman, N., “Al-Handasa al- Insha iyya fi Masādij Ḥalab”, al- Isrrā library, Cairo, 1992.
References
Al-Ṭabbākh, A llam = Muhammaḍ Raghib al-Ṭabbākh al- Halaḅ ī, “A llam al-Nuballā bī Tarīkh Halaḅ al-Shahbā ”, Muhammaḍ Kamāl (ed.), III vol, Aleppo. (1988).
Bosworth C.E., Donzel E., Heinrichs P.W., Pellat Ch “The encyclopedia of Islam” Vol. VII, Leiden - New York, 1993.
Carter F.W “Dubrovnik (Ragusa): a classic city-state”, Seminar Press - London and New York, 1972.
Elsie R., “Early Albanian: A reader of Historical Texts, 11th-17th centuries”, Wiesbaden, 2003.
Fine J.V.A “The late medieval Balkans”, The University of Michigan Press, 1994.
Frashëri, K “The history of Albania (a brief survey)”, Tiranë, 1964.
Hammond N. G. L “Migrations and invasions in Greece and adjacent areas”, Noyes press - Park ridge New Jersey, 1976.
Hopf Ch., “Chroniques gréco-romanes inédites ou peu connues publiées avec notes et tables généalogiques”, Berlin, 1873.
Kasmo R., “Five years of conflict: the state of cultural heritage in the ancient city of Aleppo”, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris, 2018.
Kuran A (1979) “Mimar Sinan’in bilinmeyen ve kaybolan camileri”, Bogazici Universitesi Dergisi, Vol.7, Turqi, pp.81-94.
Masters B., “The Arabs of the Ottoman Empire 1516-1918 - a social and cultural history”, Cambridge University Press, 2013.
Millner A., “Damascus Tiles: Mamluk and Ottoman Architectural Ceramic from Syria”, Prestel, 2015.
Mufaku M., “Shqiptarët në botën arabe”, Rilindja, 1990.
Mufaku M “Figura shqiptare në Lindjen e Mesme shekujt XVI - XX, Logosa-A, Shkup, 2021.
Necipoğlu G., “The age of Sinan: Architectural culture in the Ottoman Empire”, Princeton University Press, 2005.
Norris T.H., “Islam in the Balkans - religion and society between Europe and the Arab World”, University of South Carolina press, 1993.
Riddle E.J.R “Latin-English dictionary”, Longmans, green and co., Londër, 1980.
Sha th, Sh., “Halaḅ Tarīkhahā wā Ma alimahā al-Tarīkhiyyā”. University of Aleppo, Aleppo, 1981.
Zamputi I (1984) “Rindërtimi i mbishkrimit të Arbërit dhe mundesitë e reja për leximin e tij”, Iliria, Nr.2, pp.207-218.
Uthman, N., “Al-Handasa al- Insha iyya fi Masādij Ḥalab”, al- Isrrā library, Cairo, 1992.
