Qëndrimet e mësimdhënësve për lidhjen e teorisë me praktikën në shkollat profesionale

Autorët

  • Agim Bujari

DOI:

https://doi.org/10.62928/kp.v12i1.4857

Abstrakti

Lidhja e teorisë me praktikën është shumë e rëndësishme për nxënien e njohurive dhe aftësimin për punë praktike të nxënësve, në veçanti të atyre që ndjekin shkollimin në shkolla profesionale. Kur bëhet lidhja e mirë e teorisë me praktikën, nxënësit përgatiten më mirë për tregun e punës dhe janë të gatshëm të ballafaqohen me sfidat që u paraqiten në punë. Lidhja e teorisë me praktikën është domosdoshmëri, pasi që ofrimi i njohurive teorike pa ndërlidhje me praktikën është i mangët. Për të realizuar studimin, u përdorën analiza përshkruese dhe konkluzionale, si dhe u aplikuan metodat sasiore. Qëllimi i hulumtimit ishte shqyrtimi i qëndrimeve të mësimdhënësve për ndërlidhjen e teorisë me praktikën në shkollat e mesme profesionale të Kosovës. Për më tepër, hulumtimi synon të identifikojë rolin e faktorëve si: mosha, gjinia, përvoja, shkollimi i mësimdhënësve, etj., në ndërlidhjen e teorisë me praktikën në shkollat e mesme profesionale. Pyetja themelore kërkimore është: Cilat janë qëndrimet e mësimdhënësve për ndërlidhjen e teorisë me praktikën në shkollat e mesme profesionale? Grupi përfaqësues përbëhet nga 123 mësimdhënës të shkollave të mesme profesionale në Kosovë, ndërsa instrumenti i hulumtimit është pyetësori për mësimdhënës. Nga rezultatet përshkruese u gjet se rreth 52.9% e shkollave të mesme profesionale, kanë kushte të përshtatshme për zbatimin e lidhjes së teorisë me praktikën, ndërkaq rezultatet empirike treguan se rreth 65.7 % e mësimdhënësve e bëjnë lidhjen e teorisë me praktikën. Rezultatet, gjithashtu, treguan se ka dallime statistikisht të rëndësishme në mes të mësimdhënësve të moshave të ndryshme në angazhimin për lidhjen e teorisë me praktikën e shkollave të mesme profesionale.

Fjalët kyçe:

mësimdhënës, teori, praktikë, arsim profesional, shkollë e mesme profesionale.

Shkarkimet

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

  1. Aliu, J., E. Rraci and K., Bajrami. (2019). Arsimi dhe Aftësimi Profesional në Kosovë: Sfidat dhe mundësitë. Prishtinë. KEEN.

  2. ASK/MASH. (2020). Statistikat e Arsimit në Kosovë, SMIA 2019-2020. Prishtinë: ASK/MASH.

  3. Azemi, B., Bujari, A. & Bujari, R. (2017). Ndryshimi i paradigmës nga arsim dhe aftësim profesional në arsim dhe formim profesional. Instituti Pedagogjik i Kosovës, revista "Kërkime Pedagogjike". Prishtinë.

  4. Boud, D., Cohen, R., & Walker, D. (1993). Introduction: Understanding learning from experience.Boud, D., Cohen, R., & Walker, D. (1993). Introduction: Understanding learning from experience. In D. Boud, R. Cohen & D. Walker (Eds.), Using experience for learning. Bristol.

  5. Bujari, A. (2020). Kompetencat pedagogjike të mësimdhënësve të shkollave të mesme të larta në Kosovë. Instituti Pedagogjik i Kosovës, revista "Kërkime Pedagogjike". Prishtinë.

  6. Bujari, A.& Azemi, B. (2018). Arsimi dual dhe mundësitë e zbatimit në shkollat profesionale në Kosovë. Instituti Pedagogjik i Kosovës, revista "Kërkime Pedagogjike". Prishtinë.

  7. Cohen, L., Lawrence, M., and Morrison, K . (2000). Research Methods in Education: 5th Edition. London and New York: Routledge/FAlmer.

  8. Cramer, C. (2014). Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Bestimmung des Verhältnisses durch Synthese von theoretischen Zugängen, empirischen Befunden und Realisierungsforme. DDS, 344-357.

  9. Kessels, Jos. P. A. M. and Fred A. J. Korthagen. (1996). The Relationship between Theory and Practice: Back to the Classics Educational Researcher. American Educational Research Association, 17-22.

  10. Kilbrink, N. (2012). Theory and Practice in Technical Vocational Education: Pupils’, Teachers’ and Supervisors’ Experiences.

  11. Koliqi, H. (1998). Historia e pedagogjisë botërore II. Prishtinë: UP. Kuvendi i Republikës së Kosovës. (2013). Ligji për Arsimin dhe Aftësimin

  12. Profesional. Prishtinë: Gazeta zyrtare.

  13. MASHT. (2014a). Strategjia për përmirësimin e praktikës profesionale në

  14. Kosovë 2013- 2020. Prishtinë: MASHT.

  15. MASHT. (2014b). Udhëzim Administrativ, Organizimi dhe planifikimi i procesit arsimor në arsimin dhe aftësimin profesional. Prishtinë: MASHT.

  16. MASHT. (2016). Plani Strategjik i Arsimit në Kosovë 2017- 2021. Prishtinë: MASHT.

  17. MASHT. (2020). Udhëzim Administrativ, Të mësuarit në vendin e punës në IAAP. Prishtinë: MASHT.

  18. Patry, J.-L. (2014). Theoretische Grundlagen des Theorie – Praxis - Problems in der Lehrer/innenbildung.

  19. Shulman, S. L. (1998). Theory, Practice, and the Education of Professionals, The Elementary School Journal. The University of Chicago Press, 511-526.

  20. Vogel, T. (2011). Zum Theorie-Praxis-Verhältnis in der Lehrerbildung als Übergangsproblem. .

  21. Wrenn, J. and B. Wrenn. (2009). Enhancing Learning by Integrating .Theory and Practice. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 258-265.

  22. Zylfiu, N. (2005). Didaktika, Teoria e mësimit dhe e mësimdhënies. Prishtinë: UP.

  23. Zylfiu, N. (2011). Didaktika. Prishtinë: UP.

Downloads

Botuar

2024-06-15

Si të citoni

Bujari, A. (2024). Qëndrimet e mësimdhënësve për lidhjen e teorisë me praktikën në shkollat profesionale. Kërkime Pedagogjike, 12(1), 149–174. https://doi.org/10.62928/kp.v12i1.4857